Nothing tastes as good as skinny feels like

But I wouldn’t fucking know – for jeg har vist aldrig været hvad der kan kvalificeres som skinny.
Jeg har heller aldrig rigtig gået op i hvad jeg spiste sådan rigtigt, bare slået mig selv i hovedet med den dårlige samvittighed og så ellers fortsat i samme spor mens jeg skulede misundeligt til supermodellernes lækre kroppe..
Efterhånden synes jeg jeg har fået et mere nuanceret forhold til kroppen, og jeg er ikke vild med det syletynde look længere – men derfor drømmer man vel altid om at tabe de der 10 kg, ik? ;)
Men for at komme frem til det som indlægget egentlig skulle handle om, er jeg gennem de sidste 4-5 måneder begyndt at tænke (meget) mere over hvad jeg spiser. Jeg er holdt op med at spise junk. Fuldstændigt egentlig. Der har været små 3 gange hvor jeg har fået lidt, men den har jeg ellers været ret god til at holde fast i, og det agter jeg i den grad at blive ved med.. Jeg savner det ikke.
Derudover er jeg begyndt at erstatte pasta, ris og kartofler med blomkål eller broccoli. Jeg er ret vild med begge dele, desværre er det også næsten de eneste 2 grøntsager jeg kan lide. Det agter jeg at arbejde på!
Pasta har jeg fået max 5 gange, kartofler måske også 4-5 gange og ris er altså den der er sværest! Simpelthen fordi den er i min sushi! Og den kan jeg simpelthen ikke give op.. Derfor spiser jeg det, og nyder det i sushi – hen ad vejen vil jeg prøve om jeg ikke kan vænne mig til de brune ris i stedet da de er sundere, men indtil da vil jeg ikke punke mig selv over det. Generelt spiser jeg hvad jeg har lyst til. Kunne jeg “ikke leve” uden pasta, ris og kartofler ville jeg sgu ikke skære det ud af min kost, men det kan jeg og så ser jeg ikke nogen grund til ikke at gøre det. Hvorfor? Fordi pasta, ris og kartofler er fyldt med kulhydrater og stivelse. Noget som jeg gerne vil spare på – og nu skal jeg ikke gøre mig til ekspert i emnet – men kulhydrater har en meget lav mætningsværdi i forhold til kalorieværdi, hvilket gør at du tit spiser mere (får flere kalorier) og hurtigere er sulten igen (spiser flere kalorier).
Derfor prøver jeg altså at spare på dem hvor jeg kan. Jeg spiser stadig mælkeprodukter og brød – så groft som muligt – og is.. Uha. Det er virkelig min svaghed.. Og cola ! (I var lige ved at tro jeg var fanatisk hva’? Well, guess again ;)) Jeg prøver at skære det ned til så lidt som muligt og prøver at holde mig væk fra slik. Jeg bliver tit inspireret af andre blogs til at lave sunde kager, slik og at spise frugt i stedet, og jeg synes faktisk det går ok.. Det skal blive bedre. Ville gerne kunne leve et liv helt uden hvidt sukker, men at tage en kold tyrker virker sgu ikke på mig! Jeg siger farvel til tingene en af gangen. Det hjælper mig at jeg har fået styrken og stoltheden over at kunne kvitte en ting til at kvitte den næste..

Det var altså lige lidt om spisevaner osv :) Der skal nok være masser af mode her stadig, men jeg kan ikke sige mig fri for at der kommer flere indlæg i den her dur. Slet ikke nu hvor jeg går lidt og tænker på at uddanne mig til diætist, men lad mig endelig vide hvad I synes og hvis I har nogle fif til den sundere livsstil? :)

Sorry, a bit too long to translate. Just rambling about eating habits, but you can use google translate if you would like to read it anyway.

Skriv et svar

